Benvinguts al meu bloc !!!
Wellcome to my blog !!!
Bienvenus dans mon blog !!!
Willkomen im mein Blog !!!

27 de juny del 2013

Concert per la Llibertat (1a part)

Aquest dissabte 29 de juny es farà al Camp Nou el Concert per la Llibertat, que ha de ser un punt i seguit o potser millor dit un punt i coma dels actes que varen començar l'any passat cap a la Independència, desitjada pel 2014.
Jo no vaig ser al concert del 1985, però espero que aquest, 27 anys després, tingui prou repercussió per aconseguir el somni de molts catalans.

26 de setembre del 2012

60 ZINEMALDIA 2012

Aprofitant que és la 60a edició del Festival de Cinema de San Sebastián, aquest any hi hem tornat. Ha estat breu però xulo: hem fet el paparazzi, hem vist bones pel·lis i alguna no tan bona i hem menjat molt bé.
Resumint, teníem 'mono' de festi i ens l'hem tret.

8 de setembre del 2012

11 de setembre 2012 (1a part)

Tot a punt per anar dimarts que ve, 11 de setembre, a la gran manifestació de Barcelona. Es preveu que dos milions de catalans provinents de tot Catalunya assistiran a la multitudinària manifestació,  que té per lema 'Catalunya, Nou Estat d'Europa' i que pretén ser el darrer esglaó cap a la independència.

6 de setembre del 2011

La meva llengua, la nostra llengua

El que està passant en aquest país amb el català, és absolutament increïble. He estat tres setmanes ensenyant llengua i cultura catalanes a estudiants de català d'arreu del món i torno a la meva realitat quotidiana i em trobo que el que els explicava als meus alumnes fa menys d'una setmana, que el català era la llengua pròpia de Catalunya i la llengua vehicular a les escoles, està a punt de deixar de ser-ho. Al·lucinant!!!

Com podem consentir que joves de Txèquia, Sèrbia, Rússia, Alemanya, Sardenya, Croàcia, Hongria, Romania i Canadà aprenguin la nostra mil·lenària llengua als seus països i aquí, a casa nostra, pretenguin treure'ns-la de les escoles... No ho hem de consentir!!!

Divendres passat a la nit, el mateix dia que sortia la sentència del TSJC, una de les meves alumnes, li pregava al senyor Andreu Bosch, director de l'Àrea de Llengua i Universitats de l'Institut Ramon Llull, que tornessin a enviar professor/a de català a la Universitat de Frankfurt, perquè volien seguir aprenent aquesta llengua tant rica i tant interessant. És possible que es donin aquests bipolarismes en un mateix dia en un mateix país? Sembla que la resposta és que sí.

En fi, espero que entre tots plegats aconseguirem que no ens retallin també en la nostra llengua d'expressió, perquè, altrament, ja no ens quedarà res.

Ara sí que estic indignada.

22 d’agost del 2011

Jornades internacionals de català Gironella-Masdenverge (2a setmana)

Ahir diumenge l'Eva i jo vàrem tornar a Gironella per seguir amb les jornades. Va ser el darrer dia al restaurant de la 1a setmana i ens varen fer un sopar improvitzat (pa amb tomata, embotits i per veure cava). Els estudiants durant el sopar em varen estar explicant el que havien estat fent durant el cap de setmana de Festa Major. Gairebé tots coincidien en piscina al matí, sardanes a la tarda i festa a la nit a la Font del Balç, amb anècdota inclosa. La nit de divendres després d'unes quantes cerveses varen tornar a casa amb una nina inflable. El Carlo, va trencar la clau de casa seva i el Quique el va convidar a dormir a casa seva. Va dormir al sofà del menjador i la nina la varen posar asseguda a la taula d'esmorzar menjant una poma. Al matí quan les noies es varen llevar varen trobar un noi dormint al seu sofà i una nina asseguda a la taula. Imagineu-vos quin ensurt, ;-)
Després de sopar vàrem anar a la Font del Balç que hi havia concert i tocaven els Ai, ai, ai, dels quals havíem fet dues cançons a classe. Però l'Eva i jo vàrem marxar abans que comencessin perquè ja era molt tard. I avui ens han dit que varen començar a les 2 de la matinada i que varen tocar fins cap allà les 4. En aquell moment he entès perquè va passar tanta estona fins que vaig aconseguir adormir-me; perquè des de la meva habitació se sent moltíssim la música de la Font del Balç.

Dilluns 22 Avui han portat la nina inflable i l'han asseguda a la classe de l'Eva com si fos una alumna més, perquè ella no sabia la història. I l'Eva quan l'ha vista ha fet un crit.
El dinar avui l'hem fet a un altre restaurant i també està força bé; tot i que el personal són més amables els de Cal Xato.

21 d’agost del 2011

Jornades internacionals de llengua i cultura catalanes Gironella-Masdenverge 2011

Dimarts 16 d'agost amb la presentació dels alumnes i professores varen començar les Jornades. El regidor de cultura i joventut ens va donar la benvinguda al poble i el coordinador de les jornades i l'altra professora i jo ens vàrem presentar. L'altra professora també es diu Eva.
Al vespre vàrem sopar i vàrem anar a la Font del Balç, tal i com ens havia recomanat en Martí (regidor). És un lloc xulo, a la vora del riu i s'hi està molt bé ara a l'estiu.
Dimecres 17 va ser el primer dia de classe. Jo tinc 12 alumnes: 3 noies d'Alemanya (Inga, Stine i Sinah), 1 noia sèrbia (Mlica), 1 txec (Martin), 1 noi de Sardenya (Carlo), 1 madrileny (Quique), 1 russa (Nàdia), 1 romanesa (Andrea), 1 canadenca (Simone), i un noi guineà que és del poble.
Després de les classes els estudiants van anar d'excursió a veure els rucs catalans a Fuïves, a fer piragüisme al pantà de la Baells i després a visitar els museus de Berga. Al vespre es va fer el sopar de benvinguda, al qual també hi varen assistir l'alcalde de Gironella, David Font, i en Martí, el regidor. Després de sopar vàrem anar a la picina a veure el partit de futbol Barça-Madrid de la final de la Supercopa d'Espanya. Hi ha dues noies superfans del Barça, l'Andrea i la Mlica. I varen quedar molt contentes amb el resultat final perquè el Barça va guanyar.
Dijous 18 l'única cosa destacable d'aquest dia va ser que em va venir una altra alumna, l'Anna, que també és sèrbia i que va començar la Festa Major i al vespre hi havia concert a la Font del Balç.
Divendres 19 vàrem sortir al diari Regió 7: http://www.regio7.cat/bergueda/2011/08/21/gironella-exporta-catala-al-mon/161233.html
Varen venir dimecres a fer-nos fotos i varen entrevistar el coordinador i dos alumnes. Estaven contents d'haver sortit al diari. A classe el primer que vàrem fer va ser llegir la notícia entre tots.
Per cert, continuà augmentant el nombre d'alumnes, s'hi va afegir la Marja, de Croàcia, ara ja són 13.
A l'hora de dinar es va proposar un concurs. Atès que la cuina del lloc on anem a dinar va uns flams boníssims, l'Alfred va proposar que diumenge, que és el darrer dia que dinarem allà, podíem fer un concurs de menjar flams.
L'Eva i jo després de dinar ja vàrem marxar i ja fins diumenge no tornarem a Gironella.

15 de juliol del 2010

Shakespeare's Workshop end-trip video

This is the supposed video we have done after the trip to England with the imaginaring students of Shakespeare's Workshop to end the workshop.

I think I could ask the students to create everyone a 30s video, and like this we would have different feelings of the trip.